Teach For The Needs

Alhamdulillah Konvensyen #TFTN2013 telah berlangsung dengan baik - TFTN bakal disertai sukarelawan-sukarelawan baru. Konvensyen berjaya membuka mata masyarakat mengenai kepentingan pendidikan kepada semua. Banyak penulisan dan pertanyaan diterima untuk terus membantu TFTN.

Melungsur ke tahun 2014, diharapkan usaha kita bertambah rancak buat anak-anak di EP - sesungguhnya semua usaha kita, tidak kira dari mana pun akhirnya bertujuan untuk memberikan pendidikan yang lebih baik kepada mereka. Demi anak-anak TFTN.

Diharapkan juga semua sukarelawan mengambil masa memahami dengan lebih jelas Tiga Tunggak UTAMA TFTN - yang akhirnya semua adalah demi anak-anak TFTN seperti berikut:

1) anak-anak TFTN - turun ke RAY, turun ke sekolah - turunkan kasih sayang kpd anak2
2) Sukarelawan (terdiri semua samada BOD, admin, managers, sukarelawan, mahasiswa dan guru) - latihan, modul, self esteem, self belonging, dll
3) Kuasa Ketiga - menukar persepsi masyarakat - mendesak dasar yg lebih baik untuk anak2 TFTN

Saya ingin mengambil peluang ini untuk ucapkan tahniah sekali lagi kepada semua sukarelawan yang sering saya nukilkan sebagai kiriman dari langit. Sukarelawan yang menggadaikan jiwa raga mereka tanpa ragu dan keluhan. Sukarelawan yang menatang gelodak dan menenangkan jiwa anak-anak TFTN dan memberikan mereka kasih sayang. Saya tidak akan cuba menamakan satu-satu nama mereka kerana mereka terlalu ramai dan saya akan berlaku tidak adil. Tahniah semua.

Semoga maju jaya untuk terus memulakan kelas menjelang 2014. Saya doakan yang terbaik.

Ikhlas, Anas Alam Faizli, TFTN

#PematraCare #PematraShare

0 ulasan:

Catat Ulasan