SESI DIALOG PELAJAR JKEES BERSAMA PENSYARAH


Salam Pematra,

Baru-baru ini pada 24/09/2013 satu sesi dialog ringkas antara wakil-wakil pelajar JKEES bersama Pensyarah telah diadakan. Setiap praktikum menghantar 3 wakil dari tahun 1 hingga ke tahun 4 bagi mewakili praktikum masing-masing. Sesi dialog ini telah diadakan di bilik Mesyuarat JKEES banggunan baru FKAB.

Tujuan utama sesi dialog ini di adakan bertujuan untuk mengenalpasti permasalahan yang berlaku dalam kalangan pelajar JKEES supaya Pensyarah dapat membantu meningkatkan prestasi akademik pelajar. Melalui medium dailog ini juga para pelajar diberi peluang untuk menyumbang idea-idea mereka bagi memantapkan akademik dan softskill  pelajar  seperti elemen complixity, communication dan safety.

Banyak nasihat dan input-input berguna Pensyarah kongsikan bersama untuk para pelajar.
Antara yang sempat kami kongsikan ialah Dr.Hana menggalakkan para pelajar agar selalu berjumpa dengan Pensyarah atau mentor masing-masing untuk membolehkan pelajar mengadu sebarang masalah khususnya dalam hal-hal akademik dan mengatasinya dengan mendapatkan nasihat daripada mentor masing-masing.

Manakala Dr.Fadzilah pula menasihati para pelajar supaya perlu proaktif dalam pembelajaran kerana suasana di universiti tidak sama dengan sekolah, pelajar hendaklah mencari solusi itu sendiri dengan bimbingan Pensyarah dan pelajar jangan beranggapan Pensyarah yang akan menyelesaikan masalah tersebut supaya di alam pekerjaan kelak para pelajar berdikari menyelesaikan solusi sendiri.

Terima kasih pihak kami ucapkan kepada Pensyarah JKEES kerana sudi memberi ruang dan peluang untuk mendengar cadangan, kritikan dan luahan para pelajar. Semoga sesi dialog seperti ini diadakan lagi pada masa-masa akan datang.

#InPematraWeTrust
#PematraShare

0 ulasan:

Catat Ulasan